martes, 23 de septiembre de 2014

Ruta 1714 en Btt

L'11 de Setembre i després de 300 anys, volem commemorar l'història pedalant per 7 dels 10 escenaris de la guerra de Succeció, més importants de Catalunya.
Estem a Vic; tots els participants van arribant, alguns en tren, altres amb cotxe.
Fem un café, i comencem a pedalar. El primer dia, comencem amb una etapa que serà llarga i tot i que va baixant, ens trobarem amb 4 pujades importants, i 1400m de desnivell positiu.

La primera, serà molt aviat, per pujar al primer punt històric que és l'ermita de Sant Sebastià, dalt d'un turó amb unes esplèndides vistes.
La Sra. encarregada de l'ermita, ja ens esperava, i ens ha fet una explicació molt acurada del començament de la guerra de succeció, i la implicació d'aquest recóndit lloc, on es va signar el pacte dels Vigatans.

Passem zones de fang, per la pluja caiguda els últims dies, coronem el port més llarg de gairabé 5 km i encara ens queda un segon port no tant exigent;  però el que es farà més dur serà l'arribada a Talamanca, que després de 60 km, hem de pujar per unes fortes rampes que sembla que no s'acaben mai

En la casa rural, ens han preparat un bon sopar, i podrem recuperar forces pel dia següent.

Dia  12

Després d'esmorçar la coca que ens ha preparat l'Antonia, posem a punt les bicis i fem alguna foto, en el monument de de la memòria històrica de la batalla de Talamanca 1714, abans de sortir,

Disfrutem de les baixades i del plà de bages.. ja que després de dinar ens espera el tram més dur de l'etapa d'avui...

Després de les fortes rampes de Súria, i la continua pujada, que tenim per arribar a Cardona, són 15 km però es fa llarg, sense veure el castell fins que gairabé no hi ets. Certament té una bona situació estratègica, que li va servir, per ser la fortalesa mai vençuda per la força de les armes.

A Cardona és festa Major i hi ha molta gent per tot arreu; decidim demanar un catering a l' apartament i sopar tranquils; després  anem a fer una copa en algun bar del centre, per veure l'ambient.
Dia 13-Pel matí només sortir, fem les primeres pujades per carretera; avui ens espera l'etapa reina, en distància, 74 km al destí, Cervera.

Passarem per varis poblets petits com Sant Pere Sallavinera, on curiosament un dels cops que feia la ruta li vaig dir a un noi el recorregut que estava fent , i  em va dir; que estava fent el mateix camí per on van passar les tropes el 1711-1714; li vaig contestar: " efectivament aquesta és la meva intenció"...

Molts moments divertits tot i la calor amb les pujades i els pocs llocs per agafar aigua.  Ens espera un avituallament que ens anirà molt bé, gràcies al Jordi. Ens hem refet, per seguir el camí.

Uns kms més endavant arribem a Prats de Rei, amb la Torre de la Manresana, i no ens han faltat ganes per pujar els 21mts que fa la torre, i gaudir des de d'alt de les vistes de l'observatori en l'important batalla del 1711.

Ens espera una arribada molt moguda, amb 2 punxades, una amb sortida de coberta inclosa, per sort, és va solucionar, bé; sols que varem arribar a Cervera amb la posta de sol.

Dia 14 - Davant de l'universitat de Cervera, única a Catalunya durant centenars d'anys, per ordre de Felip V, de tancar-les totes, excepte aquesta.

Sortim de Cervera, creuant les explanades de Lleida, passant algun tram pel canal d'urgell, s'agraeix, que avui sigui més plà,

Cel·lebrant la nostra arribada a la capital del Segrià; Lleida, on uns metres  més amunt, tenim la Seu Vella, Ciutadella que va servir de refugi als Austrecistes durant els dos mesos que va durar l'atac borbònic. És el simbol de resistència a les terres de ponent i el nostre destí en la Ruta 1714.